Los bericht bekijken
Oud 26 januari 2015, 10:49   #621
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Woordenaar Bekijk bericht
=> Het vreemde is gewoon dat jullie zo gemarineerd blijven in de overtuiging van het eigen gelijk.

Nu zijn er moslims die op een normale, menselijke manier reageren, en het doet u blijkbaar meteen de wenkbrauwen fronsen van verbazing en ongeloof. U stelt meteen in vraag of dat wel 'moslims' zijn.
En dan zeggen ze hier iets over mij wanneer ik spreek over mensen die vooringenomen zijn, veralgemenen en niet nuanceren.

Dat een moslim de Koran beschouwd als het letterlijke woord van Allah maakt geen hol uit.
Religie is een levensbeschouwing, het wordt persoonlijk beleden, ongeacht hoe letterlijk het woord van een God in een heilig boek staat.
En dat de Koran vol staat van de meest haatdragende, oproerkraaiende dingen, dat zal wel zo zijn,
maar waarom is de overgrote meerderheid van de gehele moslimgemeenschap ter wereld dan geen terrorist, fundamentalist of extremist in zijn gedrag en handelen?
Waarom is het slechts een kleine minderheid die de onnozele (door mensen neergeschreven) onzin gebruiken om hun (terreur)daden te verantwoorden?
Of denken jullie nu echt dat alle andere moslims de Koran niet gebruiken in het dagdagelijks belijden van hun religie?!

De absurde conclusie die mensen als AVV.VVK hieruit trekken is te stellen dat dat geen 'echte' moslims zijn. Omdat dat nu eenmaal zijn eigen visie bevestigt, maar niet de realiteit is.
Alsof door acties van organisaties als IS nu plots de maskers zijn gevallen en het ware gelaat van 'dé moslim' tevoorschijn is gekomen.
Kom, dat is gewoon te belachelijk voor woorden.
Het enige dat u daarmee bewijst, is dat u niet in staat bent om een eigen mening van feiten te onderscheiden.
Dat u door uw vurige afkeer van alles wat met de Islam te maken heeft, blind bent voor redelijkheid en rationaliteit in een discussie daarover.

Ja er is een probleem binnen de Islam, ik heb ook nooit anders beweerd. Ja er is een probleem met moslimterrorisme, ik heb ook nooit anders beweerd.
Maar het is één ding om dit probleem te erkennen en te trachten dit aan te pakken op een rationele, humane, correcte manier.
Het is iets totaal anders om een volledige groep mensen over dezelfde kam te scheren, beweren te weten hoe zij hun religie belijden en hoe zij denken.
Dat is gewoon klinklare onzin. En als jullie de ogen zouden openen en op een objectieve, overzichtelijke manier te werk zouden gaan, zouden wij hier niet oeverloos moeten liggen lullen om die simpele waarheid te verdedigen.
'n Pleister op 'n houten been en nog maar eens 'n hoop (belasting)centen er tegenaan smijten, bedoel je?
SDX is offline   Met citaat antwoorden