Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvd
Waar spreken ze over 'moslimonderwijs'?
|
Het gaat over de normen en waarden; en beweer nu niet dat moslims dezelfde normen en waarden hebben als katholieke Europeanen, of deze nu "gematigd" katholiek zijn of niet.
Een moslima leerkracht kan aan mijn dochters nooit duidelijk maken wat gelijkheid tussen man en vrouw HIER betekent.
Een moslima leerkracht kan aan mijn kinderen NOOIT dierenliefde aanleren vermits hun geloof bol staat van onreine vuile honden.
Citaat:
Die 'brug' slaat specifiek op de relatie tussen moslimleerkrachten en moslimgezinnen, een 'brug' die de kloof overbrugt tussen het katholiek onderwijs en moslimgezin.
|
Leer lezen.
De MOSLIMleerkracht moet de brug vormen tussen de school en het MOSLIMgezin.
De MOSLIMleerkracht kan géén brug vormen tussen de school en het katholieke gezin zou ik dan durven concluderen. Waarom anders hebben moslimouders hun specifieke geloofsgenoot nodig als leerkracht?
Citaat:
En waarom zouden ze voor u (als niet-christen) niet in het katholiek onderwijs mogen aangenomen worden?
|
Net omdat ik weet (uit meer dan eigen ervaring alleen) dat vele niet-praktiserende katholieken of atheisten hun kinderen naar het VRIJE Katholieke Onderwijs sturen, net omwille van het niveau dat men daar behoudt en net omwille van de normen en waarden die daar worden uitgedragen.
Het is niet omdat men atheist is dat men geen christelijke normen en waarden wil aanhouden. (voor moslims waarschijnlijk niet goed te begrijpen).