Los bericht bekijken
Oud 27 januari 2015, 16:59   #16
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Daar gaat het niet om.
Als ik mijn kinderen naar een KATHOLIEKE school stuur dan wil ik niet dat ze moslimonderwijs krijgen. Begrijpt U dat?

Dus U gaat ervan uit dat de klassen zullen opgesplitst worden tussen moslimleerlingen en vlaamse katholieke leerlingen? Want anders hebben de niet-moslimouders die hun kinderen naar de katholieke school stuurden dus géén brug, vermits moslims evenmin een "brug" hebben met de katholieke leerkracht. Begrijpt U?
Wat hier staat is dat de katholieke leerlingen en ouders zich dus maar moeten aanpassen.

We hebben hier vrijheid van onderwijs. Islamitische leerkrachten kunnen vast wel aangenomen worden in het Gemeenschapsonderwijs, Staatsonderwijs en eigen islamitisch onderwijs.
In het gemeenschapsonderwijs zou men godsdienst, welke dan ook, gewoon moeten bannen! Dat men op woensdagnamiddag "ergens" godsdienstlessen geeft en een beetje blijft controleren wat daar zoal gezegd en gedaan wordt!
Hoeveel ouders zijn er nog "katholiek" buiten de begrafenissen, communies enz? Eens zien hoeveel kinderen er nog naar die godsdienstlessen zouden gezonden worden, tenzij als opvang?
" Godsdienst is opium voor het volk!" heeft er ooit iemand gezegd.
Gewoon niet te vatten hoe waar dat eigenlijk is!
andev is offline   Met citaat antwoorden