Ik heb in voorgaande post uiteen gezet waarom dit land vroeg of laat zal uiteen vallen en dat zal pas gebeuren als de Vlaming op wereldvlak niet meer zal meekunnen omdat hij; om de Walen terwille te blijven en ook de Vlaamse aristocratie (lees ouderlingen); als tweede taal moet blijven Frans leren.
De internet- en internationale handel komt hier niet van grond zoals in Nederland.
Maar het lijkt mij een werkje van mijnentwege te zijn geweest die geen enkele reactie heeft bewerkstelligd op dit forum.
Dus veronderstel ik dat iedereen akkoord is met mijn zienswijze ofwel worden belangrijke benaderingspunten geen antwoord of reactie waardig geacht.
Tja; we kunnen het wel stellen zonder handel zeker.
Zoals de chauvinistische Fransen. Maar die hebben dan wel een andere reden
om te doen dat hun neus bloedt. Een andere taal leren vraagt wel een inspanning. En de Vlamingen moeten er dan maar twee of meer leren zeker om nadien vast te stellen dat ze in het buitenland ook met de taal van Voltaire bijna niks kunnen aanvangen.
Dus moeten de Vlamingen tegemoetkomend zijn om dit land één te houden
en dit dus uitsluitend ten koste van hun financiële achteruitgang; lees dus zieltogende internationale handel.
Goed zo denk ik dan. Doe zo verder. Het eindresultaat zal ontnuchterend zijn binnen een paar decennia. Misschien komen we opnieuw in aanmerking om de bietenoogst te gaan doen in Wallonië? Op voorwaarde dat we dan wel Frans
kunnen praten met de bietenboer. Prettig vooruitzicht.
Nee hoor. Ik zat misschien met teveel ijdele hoop op dit forum.
Waarschijnlijk hebben al die Europese titels mijn gedachten beïnvloed.
Ik heb mij wel voorgenomen geen lange uiteenzettingen meer te schrijven daar ik nogal heb ondervonden dat ze toch niet worden gelezen en dat er op dit forum zelfs artiesten zitten die durven vragen of je eenvoudige zaken nog eens opnieuw wilt uitleggen.
Het weze zo.