Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek
Ik stel gewoon de feiten vast.
Mannen moeten opletten dat ze economisch gezien niet irrelevant worden. Verpleegsters, leerkrachten, etc...zijn allemaal zorgende beroepen die alleen maar in belang gaan winnen in de toekomst. Harde industriejobs zie ik eerder verdwijnen...en dat zijn net mannenjobs.
Kortom, gecombineerd met meer diplomas, zijn vrouwen sterker op de arbeidsmarkt dan veel mannen.
|
Het valt mij ook op dat de arbeid in BE schaarser en schaarser wordt.
Toen ik 18 was stak ik mijn kop ergens binnen en ze vroegen al wanneer ik mocht beginnen. Ik zal hen toen niet veel geld gekost hebben.
Maar tegenwoordig moet ge als bedrijf toch al een serieuze omzet draaien om uw tientallen honderdtallen arbeiders van loon te voorzien.
Ik heb op een bedrijf een afdeling volledig uitgedunt zien worden enkele jaren geleden waarvan niemand het ooit had gedacht. Het bedrijf daar vlak tegenover ook toe, een andere firma op het bedrijvenpark ontsloeg tegen de duizend man (if not more),
enzovoort....
En dan zeiken die politici wat op de werklozen terwijl de politiek ze werkloos maakt... Een bank als Dexia daar steken ze miljarden in. Dat geld is in het niets verdwenen, weg! Maar onze eigen firma's die overkop gaan moeten hun plan maar trekken.
We komen kinderopvang tekort... Awel ze kunnen hier minstens over geheel BE meer dan duizend man tewerk stellen als de regering opvangcentra bouwt... Hoeveel kan je er bouwen met amper 1 maand dotatie van de adelen en loontrekkende politici???