Ok BWarrior. Uw opmerking is zeer terecht. Ik zat al een straat te ver.
Maar zelfs al slagen Vlamingen er in om artikels van de grondwet voor herziening vatbaar te maken kan ik alleen maar besluiten dat er bitter weinig zal gebeuren
met die herziene artikels.
Er zal toch nog steeds de vereiste meerderheid moeten zijn om grondwetsartikels te kunnen aanpakken en bovendien denk ik niet dat er in de volgende legislatuur partijen uit de meerderheid vragende partijen zullen zijn voor verdere aanpak.
Ik vermoed zelfs niet dat er binnen de huidige meerderheid een aanpak zal komen van de voor herziening vatbare artikels.
Het verhaal Schiltz zal zich waarschijnlijk herhalen.
Heden een paar minister-postjes en achteraf veel geblaat dat men weeral in het zak gezet zou zijn. Waar hebben we dat nog gehoord?
Maar momenteel vieren we nog altijd de Vlaamse volkskermis.
Maar de ontnuchtering achteraf zou wel eens erg ontnuchterend kunnen zijn.
Als gewezen VU-lid en propagandist weet ik waarover ik spreek.
Ik heb nog Oost-fronters gekend die de baan zijn opgestuurd om tegen het communisme te vechten. Die zijn heel hun leven achteraf ontnuchterd gebleven. En ondertussen zongen de Vlamingen wel het liedje : "Het Vlaamse heir staat immer pal" en of :"Ze zullen hem niet temmen".
Er zal pas iets van komen van die Vlaamse zaak als het kapitaal er achter staat en nooit......als politiekers dank zij de problematiek hun graantje blijven meepikken. Maar mij kan het geen barst schelen. Ik ben neutraal.
Het kan soms wel veel kosten om Flamingant te zijn of geweest te zijn.
Men kan belanden bij de "Oost-fronters".
Laatst gewijzigd door werkman : 1 februari 2015 om 12:43.
|