Los bericht bekijken
Oud 2 februari 2015, 14:01   #3
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.949
Standaard

vervolg en correctie...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Bijzonder effectief ? Mmmh kan ook toeval zijn want het blijkt maar een controle te zijn van 1 jaar tov het voorgaand jaar, wat veel te kort is om conclusies te trekken. Het beste "resultaat" van de zeer beperkte studie: enkel (lichte) ongevallen met personenwagenxxxxxxxxx -43 % wordt quasi eruitgepikt door de (politiek correcte) media.
Correctie xxxxxxx Moet -43 % personenwageninzittenden zijn (in 15 % minder verkeersongevallen) volgens de studie: http://www.tmleuven.be/project/traje...2015-01-26.pdf (page 29)
Citaat:
The following Table present the processed accident information in more detail. It expresses the number of accidents, the number of vehicles and the number of people involved (unharmed, light wounded, and heavy wounded), as well as the types of vehicles involved (grouped into passenger cars, vans, and trucks).
 The most reduction is found with the passenger cars where there are 43% less people involved.
De krant noemt dus alle personenwageninzittenden automobilisten, en noemt da andere (negatieve) cijfers helemaal niet.

Voor de duidelijkheid het betrof maar 26 verkeersongevallen in een jaarperiode 2012-2013 tov 22 (-15%) verkeersongevallen in een jaarperiode 2013-2014 me´t trajectcontrole, en dus ook dikwijls andere weersomstandigheden op dat stukje van 7 km snelweg beide richtingen:
page 6
Citaat:
2.1.2 Available traffic data
Traffic data was collected by the Flemish Traffic Centre7
(“Verkeerscentrum Vlaanderen”) in their
datawarehouse for all 5-minute intervals:
 Between 01/02/2012 and 01/02/2013 (before implementation of the measure)
 Between 01/04/2013 and 01/04/2014 (after implementation of the measure)
En tijdens de laatste periode met trajectcontrole waren de ongevalbetrokkenen:
Citaat:
Type Before After

Accidents 26 22 -4 -15%

Unharmed 41 25 -16 -39%
Light wounded 39 34 -5 -13%
Heavy wounded 2 4 2 - +100 % nvdr

page 29 table
Merk ook op (en dat is niet onbelangrijk, weersomstandigheden verschillen serieus van 1 jaar op het andere) dat het totaal aantal zwaargewonde en dodelijke verkeersslachtoffers in dezelfde periode in Vlaanderen (alle wegen) toch significant steeg, page 30 van de studie:
Citaat:
Irrespective of the average speed control measure, we should also look at the decrease in accidents due to other causes. To that end, we consult the “Verkeersveiligheidsbarometer” 17 for the number of accidents, wounded, and dead on motorways in Flanders.
[.... grafiek ....]
Looking only at the measurement periods used in our analyses, we find that the number of accidents, wounded, and dead has actually increased slightly, as shown in the following Table.

Accidents Wounded Dead Total
Before 2766 4051 65 4116
After : 2770 4329 82 4411

17 Verkeersveiligheidsbarometer, Belgisch Instituut voor de Verkeersveiligheid (BIVV), 2014 See also: http://bivv.be/nl/pers/verkeersveiligheids-barometer
(VV_Baro_SR_-_2014_Q1+Q2_-_Fichier_Online_Bestand_-_Vlaanderen-Flandre.xls)
__________________
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 2 februari 2015 om 14:31.
Micele is offline   Met citaat antwoorden