Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske
U vergist zich danig. Het gaat over sociale huisvestingmaatschappijen.
Ik denk niet dat bij een handelsvennootschap ook maar één ambtenaar werkt.
Er is nu een controlesysteem. En alle gegevens zijn beschikbaar na simpele vraag bij de bevoegde diensten, zijnde de administratie van het kadaster.
Maar Homans wil rechtstreeks toegang geven tot de databank. Waarschijnlijk omdat ze niet bekwaam is om de huisvestingsmaatschappijen, die onder haar bevoegdheid vallen, naar behoren te doen werken. Daarom kiest ze voor een gemakkleijkheidsoplossing. Dat de provacy van de Vlaming daardoor in het gedrang komt kan haar blijkbaar geen reet schelen.
Ik herhaal trouwens: ik merk dat de gegevens van ons gezin in die databank niet correct zijn. Iemand van het kadaster zal dus beter geplaatst zijn om de juiste gegevens door te spelen dan de eerste de beste bediende van een handelsvennootschap die rechtstreeks toegang heeft tot die databank. Indien de belastingdiensten ons op basis van deze databank gaan belasten (grondbelasting is op basis van toestand op 1 jan van het jaar) gaan wij weer een hoop miserie hebben om te bewijzen dat zij fout zijn. Ook wie niks te verbergen heeft heeft dus wél iets te vrezen. Voor ons geeft dat enkel administratieve problemen, voor wie een sociale woning nodig heeft daarentegen....
De gemiddelde wachttijd voor een sociale woning is trouwens méér dan 4 jaar. Ge gaat me toch niet vertellen dat de oorzaak daarvan ligt bij het feit dat de huisvestingsmaatschappij moet wachten op de gegevens van het kadaster?
Als Homans echt goed werk wil leveren, dat ze dan iets doet aan die lange wachttijden. Dat behoort tot haar bevoegdheid. Dat is beter dan in de gazet te komen met initiatieven waar ze niks over te beslissen heeft.
|
wat is de responstijd van t kadaster op vragen van huisvestingsmaatschappijen ?
maar idd, indien die huisvestingsmaatschappijen privé zijn, dan heb je uiteraard gelijk. het volstaat dan immers bij het kadaster een korte en werkbare responstijd te implementeren.
zie, soms is t niet moeilijk hé, gelijk krijgen.
je blijft wel met t probleem van een grote ambtenarij zitten zo ... terwijl in die databank elk gebruik 100% traceerbaar is ... en die huisvestingsmaatschappijen, zijn dat geen intercommunales trouwens ? ... er zijn dus technische mogelijkheden om werk van ambtenarij te verschuiven naar die HVmaatschappijen, zonder de privacy aan te tasten ook ... dat is dan weer een politieke beleidskeuze ...
dus wat is je prioriteit ? een kleiner aantal ambtenaren ? of vasthouden aan t idee dat de ambtenaren van t kadaster je privacy nooit schenden en die anderen wel ...