Ik heb het er al eens over gehad in verschillende andere topics, ik start nu een tje specifiek over dit onderwerp.
Waarom de communisten de Vlaamse zaak zouden moeten steunen.
1) België is een staat van, voor en door de kapitalistische bourgeoisie. Elke nationalistische opstand tegen de staat België zou dus infeite steun moeten krijgen.
2) (Taalkundig) imperialisme vanwege de Waalse politieke top is evengoed imperialisme als het imperialisme van o.a. de VS. Ik begrijp niet waarom de communisten zo selectief zijn in hun strijd tegen imperialisme. Ook wat betreft het Engelstalig imperialisme schijnen ze niks tegen te hebben.
3) Is er enig verschil tussen bijvoorbeeld de Palesteinse eis tot onafhankelijkheid en de Vlaamse? Is de palesteinse cultuur per definitie goed en de Vlaamse per definitie slecht? Zijn de migranten per definitie goed en de Vlamingen per definitie nazis? Als ik zo de commentaren van de extreem-linkse intellectuelen lees zou je zeggen van wel. Al wat Vlaams is wordt per definitie verketterd als extreem rechts, racistisch, zelfs nazistisch. Ik begrijp niet goed hoe ze aan de ene kant wel de multiculturele samenleving luidop steunen, maar aan de andere kant de eigen Vlaamse cultuur proberen te marginaliseren. Multicultuur is een mooi ideaal, maar de eigen cultuur hoort daar dus ook bij. Prachtig dat de communisten het Palesteinse volk willen gaan beschermen, of de koerden, of wat ook, maar hebben wij zelf daar dan geen recht op? Is het Nederlands dan een minderwaardige taal? Ik dacht het toch niet.
4) Vlaamse onafhankelijkheid is een breuk met de staat België, niet met het waalse volk. Ik begrijp dat communisten de band tussen Waalse arbeiders en Vlaamse arbeiders niet willen breken, maar beiden hebben wél een gemeenschappelijke vijand: België. Dit is een imperialistische staat die het Vlaamse volk én de Waalse arbeiders onderdrukt. Er kan nog steeds een band bestaan tussen Vlamingen en Walen en eender wie op de planeet, maar in een vrij, onafhankelijk Vlaanderen zou dit nog veel meer het geval kunnen zijn dan in het huidige België.
Conclusie: Communisten en linksen in dit land zouden eindelijk toch eens moeten erkennen dat Vlaams en Nazi niet gelijk zijn. Ik pleit dus voor een linkse flamingante beweging.