Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AsGardSGO
Sorry maar hier geeft u nu weer een perfect voorbeeld van hoe geïndoctrineerd men is vandaag de dag: Zelfs de notie dat mensen er in slagen hun afdruk zeer klein te houden is u totaal vreemd of ondenkbaar.
Heb in Mechelen met iemand samengewoond... elke week minstens een vuilzak "restafval" aan 2.5€ per zak (10 op een rol!)
Sinds ik in oost-vlaanderen alleen woon: 1 vuilzak per 2 weken (soms 3 weken) aan 1€ per zak (20 op een rol!)
En ja mijn voetafdruk zou nog kleiner kunnen zijn maar ik zie 9,9/10 met niks anders buitengaan in de winkel met petflessen en overbodige verpakkingen... "het is toch zo handig meneer en ik haat het te doen zoals vroeger" (zelfs oudere mensen die nog de tijd kenden van het vlees in het bruin papier, de uitgespoelde melkfles en enkel alles in glas en eenvoudige milieuvriendelijke verpakkingen..)
|
Ik snap niet goed waartegen u zit te fulmineren, ik snap maar al te goed dat er mensen zijn met erg weinig huisvuil.
Maar het artikel gaat over 829 gezinnen uit Mol die een volledig jaar lang
geen enkele keer huisvuil meegaven. Dat is iets heel anders dan uw situatie van 1 vuilniszak per persoon per 2-3 weken.
Zelfs extreme voorbeelden zoals zero-waste Green Evelien moeten toch nog af en toe huisvuil meegeven en dat zijn veganisten die alles in grootverpakking kopen, zoveel mogelijk onverpakt kopen, wasbare maandverbanden én luiers gebruiken, hun eigen tandpasta en parfums maken en zelfs composteerbare tandenborstels gebruiken etc:
http://www.greenevelien.com/1Eco_12afval.php
Hoeveel van die 829 gezinnen zouden een gelijkaardige levensstijl hebben? Niet veel denk ik. En blijkbaar slagen die er dan wel in om geen enkele keer huisvuil te moeten buitenzetten. Of zouden al die gezinnen het gewoon opstapelen
zoals deze dames?