[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Of de doodstraf voor een bagatel als godslastering nu al dan niet bestaat in bepaalde onderontwikkelde gebieden, is niet direct hoofdzaak.
Uit jouw replies blijft me vooral bij dat je dergelijke straf goedkeurt:
Conclusie:
Je staat dus zelf achter de doodstraf voor 'opiniedelicten'.
Zo doodstraf niet mogelijk is, op zijn minst gevangenisstraf.
|
Ja, dat heb ik gezegd. Je mag daar het volgende uit afleiden: Ik ben niet tegen het uiten van vrije mening. Godslasterlijke vrije meningsuiting, hoor ik ook enorm veel rondom mij, maar daar moet van mij geen gevangenisstraf op. Het ergste wat er kan en vermoedelijk ook zal gebeuren, is dat ik met die mensen niet meer optrek. Maar wat mij vooral stoorde aan Van Gogh is dat hij K-r-nverzen op dat mens haar naakte lichaam heeft laten zetten en haar vervolgens aan G-d presenteerde met letterlijke gebedsverzen die wij gebruiken om ons tot G-d te wenden. De K-r-n is voor ons nog altijd een heilig boek. Dat is het enige waar ik die mens voor in de bak zou willen zien. Je kan zoveel zeggen, maar dat was niet zeggen, dat was Het Boek nemen en het reduceren tot een stuk vuil en tegelijk zeggen dat hij dat doet ter bevrijding van de vrouw in de islam en dat heeft mij wel gekwetst en daar mag van mij een gevangenisstraf op.
De doodstraf is al een stap hoger en ik dacht: Als die mens in een islamitisch land de doodstraf zou krijgen, ik heb er niets op tegen. Maar het is niet zo, die mens krijgt zelfs daarvoor van God geen doodstraf. Als ik van in het begin had geweten dat die er niet zou zijn dan had ik er ook niet om gevraagd. Dus voor mij moét die mens niet dood en neen, hij mag ook niet dood: wij moeten ons beter leren beheersen ipv direct aan zo'n dingen te beginnen denken.
Citaat:
Hou jij echt vast aan dergelijke mensonwaardige ideeën?
|
Neen.
Citaat:
Kan je me eens uitleggen waarom?
|
Zie boven
Citaat:
Zijn dit aangeprate standpunten?
|
Ja.
Ga ik straks een eitje mee pellen.
Citaat:
Of is dit een zelfgevonden provocatie die je gauwgauw intrekt als de tegenwind een beetje hard begint te waaien?
|
Als dat zo was, dan had ik hier en elders al heel wat moeten intrekken

...