Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek
Ik probeer duidelijk te maken dat we niet zonder een stabiele bron van energie kunnen. Je kan zoveel panelen, cogeneratie units, windturbines, etc...zetten als je wilt, er zal steeds een baseline nodig zijn. Een vrij forse baseline.
Ofwel zijn dat kolen/gas centrales, met alle gevolgen van dien voor het klimaat/milieu, ofwel kerncentrales.
Pick your choice. Bij nr 1 is het gegarandeerd prijs (roet, CO2, etc..), bij nr 2 is er een zeer kleine kans dat er iets misloopt (een combo menselijk falen, tsunami en aardbeving bvb).
De groene energieutopie die C2C hier voorstelt bestaat enkel in zijn hoofd. Overigens beschouw ik kernenergie gewoon als groene energie.
|
Tavek, smart energy networks leveren nu net die baseload.
Filmpje ooit (in 2007) door mezelf opgeladen, toen ik nog in de bioeconomy werkte: "Fully Renewable: solar + wind + biogas".
Grootschalige test in Kassel (een stad, zoals je vraagt); drie bedrijven: Solar World, Schmack Biogas en Enercon.
https://www.youtube.com/watch?v=tR8gEMpzos4
Zie je dat het kan?
Volledig hernieuwbaar, en met baseload. Nu niet afkomen dat biogas niet duurzaam is, want dat is het wel.
En dat is 2007.