Los bericht bekijken
Oud 16 februari 2015, 20:01   #7
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Waarom zou je niet met de fiets naar het werk aan?

Het is goedkoop, stil, milieuvriendelijk, je blijft erdoor in conditie en houd je gewicht onder controle, je komt relax aan op je werk of omgekeerd thuis, je kan er zelfs een vergoeding voor bekomen, ... kortom teveel voordelen om op te noemen. De vraag zou dus moeten zijn waarom je niet met de fiets naar het werk zou gaan.

Voorwaarde is natuurlijk wel dat je een gezonde en veilige reisweg hebt.

De motor heeft het voordeel dat je niet in de file hoeft te staan zoals al die pendelaars die zich angstvallig vastklampen aan hun autogebruik. Daarentegen staat de relatieve onveiligheid. Ik ken genoeg motorrijders die ondertussen al onder de rond liggen.
Fietsen is gevaarlijker dan een 125 CC motor.Met een lichte motor kan je de verkeersstroom volgen.....met een fiets moet je maar hopen dat iedere voorbijrazende automobilist of vrachtwagen je niet van je sokkel blaast.
Een fietser op het einde van zijn krachten en die tegen de wind bergop klautert is dikwijls aan het zwalpen op de weg wat het nog gevaarlijker maakt....Ook de bijkomende nodige krachtinspanningen komen je concentratie zeker niet ten goede.....

Het is nog eens nefast voor de economie.Relax aankomen op het werk durf ik betwijfelen....Je staat nat in het zweet bevroren van de koude of zeiknat van de regen...dus sowieso moet je al ergens werken waar je ook zou kunnen douchen enz.....Nu ik zie de vrouwtjes op hoge hakken en modern kapsel dito maquillage nog niet door weer en wind de paterberg op fietsen naar hun kantoor in Brussel.
Kortom een fiets past niet (meer) in het huidige verkeer en beroepsleven.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 16 februari 2015 om 20:20.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden