Los bericht bekijken
Oud 18 februari 2015, 08:24   #1189
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Athelas Bekijk bericht
Waarom moeten we dat exact weten? Quasi alle onderzoeken plaatsen de piramide meer dan 2500BC. Het parthenon dateert van 447BC. Het colosseum dateert van 80CE?

Allemaal zowat middenlandse zee gebied. Je ziet toch duidelijk een vooruitgang in stijl, technologie en kunde, niet?

Pumapunku staat op ongeveer 600CE. Machu Picchu is gebouwd rond 1450CE op een slordige 600km ten zuiden daarvan.

Verder kan je lezen op: http://ancientaliensdebunked.com/ref...ts/puma-punku/

It is true that stone tools would not be enough to construct Pumapunku, especially for some of the finer points. For those they would need metal chisels, and the equivalent of a carpenter’s square.[17]
Entire studies have detailed how these cuts were made, and nothing spectacular is required except some metal tools like chisels.[18] The arguments against this are usually either that a particular culture did not yet know how to cast metals, or that copper chisels would have been too weak.
On the first point, we know that the Pre-Incan Andean culture was very skilled at fashioning metals and creating metal alloys.[19]
In fact, the people who built Pumapunku were even pouring copper alloys into molds right on site,[20] showing that they had more than enough capability to form all kinds of metal tools. The question is: what about the tool’s strength?
Even if they were pouring pure copper into the mold it would still work, but it would need sharpening often but, because archeologist actually found a few of these metal cramps used by them on site,[21][22] we now know that they were using a very strong copper arsenic nickel alloy,[23] Which made a much stronger final product.
Arsenic acts as a de-oxidant preventing the metal from becoming too brittle[24], and nickel was used in copper alloys specifically to make stronger chisels.[25] Once you understand that they had the ability to make strong metal tools in a huge variety of shapes, there is no part of Pumapunku’s stone work that would have been too difficult for them.

Ancient Aliens is gewoon een leugen van begin tot eind. Een intrigerende leugen, dat wel, zeer zeker. Maar als je het even op zoekt, lijkt de waarheid veel minder spannend te zijn Hoe cool zou het geweest zijn dat we lasers hadden in 2500BC? Enige wat we nu hebben, is hard werk om obestaande goden ten gunste te zijn. Anderzijds kan je je afvragen waarom we geen dorpen met piramides hebben indien egyptenaren lasers hadden. Die hebben toch een slordige 2000 jaar kunnen bouwen zonder veel gezever.

We weten veel meer dan je denkt. Voor mij zijn de paaseilanden en macchu pichu de grootste raadsels. Ik heb er nog niet zoveel onderzoek naar gedaan. Paaseilanden heb ik ooit wel een docu van gezien maar vond die niet overtuigend. Macchu Pichu heb ik nog geen 'how to' van gezien. Enkel historische docu's en sites.
Neen je ziet ACHTERUITGANG;
Waar ze eerst granieten stenen bespijkeren met tekst, gladjes schuren komen ze achteraf met zelfgemaakte blokken af.
De granietsteen is sterker, maar die zelfgemaakte zijn beter te bewerken.

De leeftijden zijn niet bekend Athelas, de steen is ouder dan de mens die het bewerkte he.... snap je ook? Bij ¨Puma unku zijn ze achteraf features gaan toevoegen, maar de constructie stond er al ZO LANG de natives HERINNEREN konden. Die gaven alles door van vader op zoon, en dat was geen wijsheid van paar honderd jaar he

Citaat:
Entire studies have detailed how these cuts were made, and nothing spectacular is required except some metal tools like chisels.[18
Een youtube link die het in praktijk laat zien?

Laten we ancients aliens even weg, en gewoon "the ancients".
How did they do it is toch een leuke vraag? Bekijk zelf die film van Peru en Gizeh en die van advanced technologie.
Komt daar ene keer het woord "aliens" in?

Als we meer weten dan je denkt, moet je die "snedes" nog eens bekijken in de film. Die snedes (veelal) lijken van een cirkelzaag afkomstig te zijn.
En er zijn gaten gemaakt , perfect rond, zonder een spiraal van een boor in terug te vinden. Geschiedenis leert mij dat ze spijkerschrift spijkerde met beitels en hamers? Maar als ik verder terug in tijd ga, lijkt me dat toch van meer gesofisticeerde aard te zijn, I'm not saying alien though..

Laatst gewijzigd door Peche : 18 februari 2015 om 08:28.
Peche is offline   Met citaat antwoorden