Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kristof Piessens
Ik heb inderdaad gezegd dat er iets mysterieus aan was maar aan de andere kant weet ik wel naderhand wel de meest plausibele verklaringen te onderkennen...eerlijk gezegd..een bouwwerk neerpoten dat over een miljoen jaar (dat ze beweren dus) is gebouwd doorheen de generaties en van dynastie op dynastie klopt niet, het is perfect mogelijk met de beschikbare mankracht hoe weinig ook en met slimme hulpbronnen zoals water, geschikte hout en papyrustouwen de bouwtijd zo kort mogelijk te houden, allemaal goed en wel met de theorie maar zouden we dat niet eens zelf onderzoeken in de praktijk...er zal ergens wel een plek moeten gevonden worden waar we een vergelijkbare bouwwerk als die van cheops kunnen neerzetten met de middelen die ze toen beschikbaar hadden en natuurlijk is het belangrijk dat deze kan gebouwd worden in de buurt van een rivier waar er water beschikbaar is...
Voor de rest, blokken van het kaliber van gizeh kunnen ook gerold worden door middel van ronde houtstammen, slepen over afstanden van pakweg 15 kilometer is gewoonweg te tijdrovend...er zijn snellere methodes...
Alhoewel, ik heb beelden gezien of alleszins foto's uit een museum van een houten slee waarvan gezegd word dat deze waarschijnlijk gebruikt werd tijdens de bouw van die piramides in gizeh...dan is slepen wel in bepaalde omstandigheden nodig indien het een drassige ondergrond betrof waarover die stenen moeilijk te slepen of te rollen was !
|
Ik heb de indruk dat er voor u wel meer zaken als "mysterieus" overkomen.