Los bericht bekijken
Oud 23 februari 2015, 02:42   #47
groentje
Minister-President
 
groentje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 september 2002
Locatie: Land van Kokanje
Berichten: 5.318
Standaard

Uitzonderingen die de regel bevestigen? En zoals je zelf zegt, het gaat hier om het management, niet om de vertegenwoordigers van het bedrijf. Tot voor 20-30 jaar geleden kon je ook nog bedrijven in pakweg Antwerpen vinden, en zeker in het Brusselse (inclusief de Rand) waar de directie eentalig Frans was, maar zowat alle vertegenwoordigers Vlamingen waren, omdat die hun talen kenden.
Het Frans van mijn collega's (en ook dat van mij voor enkele jaren) is vaak echt niet om naar huis te schrijven, hoor. On tire son plan, maar Frans? Nee.
En dat, terwijl bij mijn Franstalige collega's het Nederlands in het algemeen nog steeds verre van perfect is, maar wél stelselmatig verbeterd. Het aantal stijfkoppen dat weigert een woord Nederlands te gebruiken, neemt af, ook al zijn er nog steeds exemplaren van te vinden.
__________________
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree.
Jeroen Boone
groentje is offline   Met citaat antwoorden