Los bericht bekijken
Oud 23 februari 2015, 17:54   #6613
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

parcifal

Citaat:
Geen kans. Wie wil er nu investeren in een pure, corrupte maffia-staat waarvan de "stabiliteit" afhangt van het politieke (en fysieke) overleven van 1 man.
Je speelt beter met de lotto, dat is een betere investering en beleggers weten het maar al te goed.
Rusland blijft een interessante investering, getuige de vele westerse bedrijven die in Rusland blijven investeren. Oekraïne daarentegen wordt vermeden als de pest, iedereen weet dat de wet er niets voorstelt en er niets te rapen valt, het gemiddelde maandloon is 150 euro per maand.

Citaat:
Mijn vermogen is in euro, ik ben ondertussen hryvna-miljonair.
ik denk dat vele Belgen ondertussen hryvna-miljonair zijn... 3 keer meer dan vorig jaar ...

Citaat:
Voor de meeste oekraieners maakt het niet veel uit, die produceren en consumeren toch puur lokaal. Enkel op import gebied is het een probleem, maar de reden ligt uiteraard bij de oorlog die rusland voert, niet alleen militair maar ook economisch en ideologisch via de propaganda.
Natuurlijk maakt dat uit, alles wordt veel duurder. De meeste producten komen uit Rusland maar die handelsrelatie heeft zware schade opgelopen sinds Maidan. Westerse producten zijn nu echt onbetaalbaar voor Oekraïeners.

Citaat:
Zij willen het land in de vernieling rijden om -vooral aan de russen zelf- te tonen wat er gebeurt met een land dat zijn eigen koers wil varen en een beter leven wil dan onder de hiel van Putler.
Oekraïne is tegenwoordig veel totalitairder en nazistischer dan Rusland ooit was. Is ook nodig, want de meeste Oekraïeners zijn het op dit vlak totaal niet eens met het regime. Het regime kan enkel overleven dankzij repressie.
Oekraïne is een economisch rampgebied, niemand in de voormalige Sovjet-Unie wil hun voorbeeld volgen.
tomm is offline   Met citaat antwoorden