Los bericht bekijken
Oud 4 maart 2015, 21:22   #91
Athelas
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Woord tegen woord?

Hoeveel kinderen moeten er dan getuigen alvorens men ze gelooft? 20? 50?
Getuigenissen zijn zowat het minst betrouwbare bewijs dat er is. Zelf als je ervanuit gaat dat iedereen oprecht is en dus niemand doelbewust liegt of doelbewust zaken gaat overdrijven, dan nog zijn ooggetuigen vaak totaal verkeerd in hun beweringen. Dat is wetenschappelijk meermaals aangetoond.

Vermits ik de getuigenissen niet ken, noch de band tussen de aanklagers of de situatie, ga ik ervan uit dat de rechter bij eer en geweten de juiste beslissing heeft genomen. Ken jij de aard van de getuigenissen, de emotionele toestand in dewelke die zijn gebeurd en andere variabelen? Weet jij wat hier specifiek bedoeld wordt met 'aangerand'?

Dit: "Hij zou zijn hand op hun billen gelegd hebben als ze aan het bord geroepen werden." zou je toch vrij eenvoudig kunnen testen. Je neemt elke leerling waar hij les aan geeft of gegeven heeft de laatste jaren apart en stelt ze individueel wat vragen. Voor een zaak als deze toch wel zeker de kost waard.

Feit is dat er wel meer leraars, zelfs welke mij les hebben gegeven, al zijn aangeklaagd voor pedofilie. Ik heb daar nooit zelf wat van gemerkt, integendeel ik kende sommige daarvan zelfs prive achteraf. Persoon zijn reputatie om zeep en werkloos. Nooit een vinger uitgestoken en toen waren er ook een 6-tal "getuigen" maar geen feiten... Pedofilie kan niet erg genoeg gestraft worden maar met onterechte heksenjachten zijn we ook niets.
Athelas is offline   Met citaat antwoorden