Bron
Detail tekst
Citaat:
De Europese richtlijn over de informatieuitwisseling binnen de Europese Unie over verkeersovertredingen heeft nog steeds geen effect in ons land. En dat anderhalf jaar na de inwerkingtreding op 7 november 2013. Dat bericht La Dernière Heure woensdag.
|
Keer op keer en tot vervelens toe, haalde ik het al aan op het Politics forum waar staat op dat vlak dat 'Verenigde Europa' eigenlijk voor?
Citaat:
Op dit moment kunnen enkel de Fransen, Nederlanders, Duitsers en Luxemburgers (naast de Zwitsers) een boete krijgen voor een verkeersovertreding in België.
|
Stel ik mij de vraag, wat met al die andere tot Europa toegetreden landen?
Engelsen die u op de E40 voorbijvliegen �* 160/200km/u GB, PL, BG, RO,
NL (twijfelachtig dat die de boetes ook thuis krijgen want die blijven ook vol op het gas staan) vrachtwagens, reisbussen (PL) die over de toegelaten snelheden gaan ...
Maar mensen die 51km/u gereden hebben op een plaats waar 50km/u van toepassing was die krijgen wel een boete
Stof tot nadenken ...
Als de Politiediensten het niet gedaan krijgen zou men een hele dienst moeten opzetten waar mensen die op huidig ogenblik geen werk/werkzoekende zijn of zij die men toch zo graag terug aan het werk wil zetten (zieken en andere) tijdelijk bepaalde taken overnemen na het volgen van een 'korte cursus' (Wet Tobback bijvoorbeeld + verkeer) en zo de overtreders uit andere landen hun boete ook eens gaat thuissturen op zo de 'lege staatskas'

een beetje te spijzen. Geen reactie op de boete, incasso bureau erop af.
Politie moet ook zichtbaar zijn in het straatbeeld op autowegen/autostrades (teveel Mad Max gekeken?) niet zich achter hoek en kant verschuilen.
Of zie ik dat weer totaal verkeerd