Actualisering Programma VB
Het verwondert mij dat dit onderwerp nog niet expliciet naar voor werd gebracht op dit Forum. Onze nationale Philip blijk echter enorm poplulair te zijn met reeds meer dan 500 postings voor zijn arrogante stommiteit....
Doch voor de politek ins ons land is dit een belangrijke, zo niet de bealngrijkste gebeurtenisvan de afgelopen vijf jaar.
Ik ben aangenaam verrast door de actualisering van de statuten. Ze is veel diepgaander dan ik verwacht had. Deze wijziging heeft moed gevraagd, want de kritiek zal komen van bestaande kaders en bestaande militanten.
Ik kan mij zo goed als met alles akkoord verklaren.
Het resultaat van deze actualisering is dat niemand nog ernstig kan beweren dat het VB racistisch is of antidemocratisch zou zijn. Er blijft geen enkel argument over om het cordon sanitaire te wijzigen.
In vroegere postings, na de veroordeling, had ik de suggestie gedaan dat dit een unieke kans was om de vernieuwing door te voeren. Marijke Dillen was hiermede niet akkoord. En ik heb hier zo wat alle traditionele VB militanten over mij heen gekregen. Doch zoals zo vaak blijkt zijn wijzigingen soms moeilijk aan te brengen.
Het VB is geslaagd daar waar de voormalig Volksunie schromelijk gefaald heeft. En ik vermoed dat, zoals het zo vaak gebeurt, dat dit weer een zaak is van persoonljkheden.
Als economist ben ik tevreden dat de ideologie van solidarisme, die in wezen fascistisch is, naar de prullenmand verwezen werd. Doch ik mis een onderbouwd sociaal ekonomisch platform.
Ik hoop ook dat het taalgebruik wat beleefder wordt door de VB militanten. Scheldwoorden zijn de onmacht van het gebrek aan inhoudelijke argumenten.
Proficiat aan hen zij die deze renovatie hebben doorgevoerd. In de andere partijen is dat met meer bloed en tranen gebeurd.
Succes met de nieuwe volkspartij ! Hoplijk krijgt ze de kans om haar concepten uit te voeren.
|