Bron
Detail tekst:
Citaat:
Terwijl het aantal plaatsen in ons land voor sans-papiers in gesloten centra daalt, daalt ook het aantal repatriëringen naar hun land van herkomst. Een combinatie die staatssecretaris Theo Francken (N-VA) dwingt om creatief uit de hoek te komen.
|
We zitten met de handen in het 'haar' zeg maar ...
p.s.
Degen van Leopold I gestolen
Detail tekst:
Citaat:
Een groepering die zich Les Sans Papiers noemt, heeft dinsdag via een e-mail aan het adres van de redactie van vtm de diefstal van de degen van het monument van Leopold I in De Panne opgeëist. Dat bevestigt de politie van zone Westkust.
|
Toen wij eens aan de kust waren en in een winkelstraat wat rondkuiderden er een jonge man en een jonge vrouw een petitie onder onze neus duwden voor het behoud van de wilde toestroom van 'sans-papiers' in ons meer dan volzette landje. Hij in een maatpak, zij in prima merkkleding van een duur modehuis en waren beide langs de kapper geweest.
Ik negeerde ze straal, toch wilde ik daar nog tekst en uitleg bij geven in de zin van:
'boltem!' (daar het mij stoorde tijdens het 'kuieren') maar dat is mij verboden geworden om dat te doen door mijn liefje.