Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PieterN
Een honderd jaren plan ? Eerste maal dat ik daarvan hoor
Enfin, dat de strijd tegen het fundamentalisme een moeilijke wordt staat vast,
maar dat wil wel niet zeggen dat we bij de pakken moeten blijven zitten.
Nu zal je me vragen met oplossingen te komen, maar daarvoor ben ik niet de geschikte persoon ... Een begin zou volgens mij het verbieden van de arabisch gefinancierde islamscholen en moskeën zijn, en dan zeker van Imams die opgeleid zijn in arabische landen. Dat is natuurlijk zeker en vast niet voldoende, maar het zou een mogelijke stap in de goede richting kunnen zijn ...
Ook moeten we ons niet enkel focussen op het islamitische fundamentalisme, maar ook op dat van de andere godsdiensten. Het opborrelende fundamentalisme in de states is volgens mij op termijn even gevaarlijk als dat van de islam. Dichter bij de deur hebben we sommige nederlandse kerken ...
Het staat je vrij het met mij volledig oneens te zijn, maar ik zie fundamentalisme als een vorm van extreem conservatisme, de onwil of onmacht om vooruit te gaan.
Een boek, gelijk welkeen, kan deze mensen helpen om deze veranderingen tegen te gaan, want letters veranderen niet ...
|
Ik wil hier even verder op ingaan.
Ik vind de blote vrouwen die onze reclamepanelen, bussen en bushokjes alsmaar vaker versieren ook gevaarlijk. Ze zetten aan tot jaloezie, nijd, haat, afkeer, verderfelijke moraal, polarisering en radicalisering , maar niemand die daar echt op reageert.
Steeds opnieuw hoor je dezelfde geiteneukers die over dezelfde links/rechts cliché's aan de andere kant van hun verhaal neuten. Hun eigen verantwoordelijkheid opnemen voor de decadentie van onze jeugd is niet aan de orde.
Nochtans zou daar ook een oplossing in liggen om het extremisme aan te pakken. Is er een verminderde voeling met de realiteit bij onze politici ? Of hangt hun bankrekening ook "een beetje" af van de steun die westerse bedrijven verlenen aan hun positie.
De polarisering gaat dus gewoon door, het valt niet te stoppen, net als de economie. Het is bang wachten op wat komen gaat.