Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas
Onnodige epiteta zoals "herenigd" zijn overbodig als je mensen brochures moet gaan geven om uit te leggen wat het betekent - idem voor "Diets".
|
(Ach, neen, Lombas, ik vroeg u uitdrukkelijk om mijn post nog niet te kwoten omdat die nog niet af was, en desondanks doet ge het toch.
Laat staan dat ge in uw drang om snel te reageren niet eens herlezen hebt waarnaar ik nadien en link plaatste.)
Maar goed, gij ziet dat zus maar ik zie dat anders. De staat moet ook aan volksopvoeding doen en ja, de mensen een juister nationaal bewustzijn en identitair besef bijbrengen. Mag dat effe zijn ja, na de Belgicistische misleidingen in het geschiedenisonderwijs over het VKN.
Wij willen bovendien toch niet dat er na een hereniging weer een splitsing komt. Er moet dus zeker een grote promotiekampagne op touw gezet worden met brochures en allerlei informatie in allerhande media.
Ik stelde het elders reeds: het slagen van de herenigde Nederlanden moet gepaard gaan met marketingstrategie en kommunikatie. De term "herenigd" past daar dus in want dat vormt nu net een aangrijpingspunt om één en ander uit de doeken te doen.
En ja, de term "Diets" misschien niet zo. Dat moet ik toegeven. Maar daar ben ik dan weer meer
fundi dan
realo.