Los bericht bekijken
Oud 25 maart 2015, 17:29   #181
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Laten we even een puur politiek correct racistische dame aan het woord:

Citaat:
Als iemand als Bart De Wever de uitspraken mag doen die hij deed over mijn volk, als mensen als Jozef de Witte een functie mogen uitoefenen waarbij kennis over racisme essentieel is, dan is het moeilijk om redenen te vinden om hoopvol te blijven.
Probeer zoiets als Vlaming eens te laten publiceren!
Citaat:
Het zou me niet verbazen als hij nu geen problemen ziet met de uitspraken van Bart De Wever die denkt ineens iets te weten over het wantrouwen van Imazighen, die hij het liefst Berbers noemt.
Citaat:
Onbekwaamheid en onwetendheid over racisme lijken bij belangrijke functies soms een vereiste. In de sociale sector, de jeugdsector, de media en overheden kom ik geregeld mensen tegen die bijvoorbeeld nog steeds denken dat ze zomaar mensen met een donkere huidskleur met het n-woord mogen benoemenen het probleem daarvan niet erkennen.
"Berbers" is het doodnormale woord voor de 'aboriginals' van Noord-Afrika (lees: VOORDAT die streek door de toenmalige muzelmannen werd gekoloniseerd - kolonisatie die tot op heden voortduurt). Deze naam werd reeds gebruikt in de Romeinse tijd (Barbari). Ik neem aan dat we binnenkort het b-woord niet meer mogen gebruiken, net zomin als het n-woord en het e-woord. Kwestie van nog zijn eigen taal te mogen spreken.
Citaat:
Een witte Vlaming heeft met de aanspreking van een Franstalige Marokkaan als 'sale Flamand' nog geen racisme meegemaakt. Dat is vandaag zo. Een Vlaming kon vroeger niet racistisch zijn tegen een Franstalige. Intussen is de situatie enorm veranderd. Daarom heb ik als Amazigh wel sympathie voor de vroegere Vlaamse beweging, maar een afkeer van het huidige Vlaamsnationalisme waarin de dominante toon racistisch geworden is. Ik hoop dat de Amazighbeweging in Afrika uit de negatieve verandering in de Vlaamse beweging leert om nooit de rol van de onderdrukker op te nemen. Vandaag is de positie van de Imazighen gelukkig niet te vergelijken met die van Vlamingen, maar het blijft belangrijk om dit in het achterhoofd te houden.
enkel een minderheid kan racistisch bejegend worden? Een meerderheid is per definitie racist? Mogen we dan eindelijk zeggen dat de Congolezen racisten zijn?
Enfin, wie zin heeft om de rest van deze lulkoek te lezen: http://www.mo.be/column/wantrouwige-...acisme-experts

Hasna Ankal
MO*columnisten
(Gehoofddoekte)Journaliste geboeid door politiek, identiteit, en feminisme en blijkbaar toch niet helemaal gediscrimineerd want ze heeft een job, zelfs al schrijft ze ongelooflijk onnozele prietpraat.

Het probleem is nu dat ik haar niet mag misprijzen want anders ben ik racist vermits ZIJ een kleurtje én een hoofddoek heeft, en ik geen van beide? Bovendien behoort "haar volk" tot een minderheid in Belgique, alhoewel ze geen minderheid zijn in Noord-Afrika, dus daar wèl de goorste racisten uithangen.)

doe ik het goed zo?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 25 maart 2015 om 17:33.
circe is offline   Met citaat antwoorden