Los bericht bekijken
Oud 26 maart 2015, 12:54   #2
CLAESSENS Joris
Minister-President

CLAESSENS Joris's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
http://www.tvoost.be/nl/2015-03-24/s.../#.VRPvwPyG9HU

Wat moet ik hierbij voorstellen? Vermits nu blijkbaar geen gelijk onderwijs wordt geboden, zullen "kansenkinderen" nu apart onderwijs krijgen? Blijkbaar is het niet behalen van een diploma dus een gevolg van discriminatoir onderwijs? En hebben degenen die wel een diploma behaalden onterecht verkregen kansen gekregen?

Enfin, ik stel voor (en dat zeg ik al jaren) dat vooral Nederlandsonkundige kinderen eerst APART een paar jaar taalbad onderwijs krijgen. Apart dus, zonder dat de Vlaamse kinderen twee jaar met hun vingers moeten draaien, waarna ze mogelijkerwijze terug in het reguliere onderwijs kunnen komen. Tenzij men natuurlijk volledige apartheidsonderwijs voor "gelijke kansen" wil creëren.

Of hoe moet ik het anders zien? Janneke en Mieke dit een dag in het hok moeten blijven zitten tot Mohammed, Cindy en en Fatima zijn bijgebeend?
Wat de overheid met gelijke kansen bedoelt is eigenlijk gelijke slaagkansen afgemeten per groep. Jammer genoeg trekt men dit positief bedoelde gegeven - kleurenkaarten om over tekst te leggen bij dyslexie bvb, een groep die problemen heeft die Niet veroorzaakt wordt door eigen, vaak op religie gestoelde, vooringenomenheid tegen de maatschappij in het algemeen en de school in het bijzonder - naar groepen zoals probleemberbers (niet veralgemeend want er zijn uitzonderingen en er zijn ook andere groepen). Zo wordt een goed initiatief op perverse wijze een vrijkaart voor asociale misbruikers.
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden