Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche
Het was een stelling die benadrukt hoe serieus gevangen we zitten en we zullen moeten kiezen uit meerdere vergiffen.
Ik weet dat nuance mijn gave niet is, maar ik voorspelde eerder al dat er grote opofferingen zullen moeten komen.
Peche was right. Or should I say, Azazel was.
|
Neen, Peche is niet 'right'.
Wie maakt ons wijs dat we moeten kiezen uit meerdere vergiffen? Wie maakt ons wijs dat er grote opofferingen moeten komen? Wie prent ons voortdurend in dat we grote banghazen zijn en om venten te zijn dat we ons moeten opofferen of ons moeten overgeven aan allerlei wreedheden?
Oh, ja en wie maakt ons wijs dat we eerst en vooral moeten gehoorzamen in plaats van onze Eigen hersenen te gebruiken?
Vreemd zijn het meestal niet dezelfde die niet verdragen dat er openlijk en vrijelijk gediscuteerd wordt? De koran moet men letterlijke en figuurlijk en vooral woordelijk van buiten kennen, maar hem verstaan en hem interpreteren daar staat zelfs de doodstraf op...
Evenals heden ten dage onze linkse kerk geen enkele tegenreactie aanvaardt zonder dat ze de 'vijand' persoonlijk proberen onderuit te halen en te blasfameren en alles met halve waarheden en hele leugens proberen te verdraaien en te verdoezelen...
We zouden al eens kunnen beginnen met te beseffen dat
we niets moeten, maar dat we wel altijd en overal de gevolgen van onze Eigen daden moeten aanvaarden en niet voortdurend de schuld afschuifen op anderen of ons verschuilen achter de brede rug van zogenaamde 'gezag' dragers.