Los bericht bekijken
Oud 30 augustus 2002, 12:23   #117
Pieterjan
Parlementslid

Pieterjan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bece

Antwoord.
U vergeet bij de jonge beleggers twee woorden. VEEL GELUK.

Voorbeelden zijn er te over. Ford/renault om er een paar kleintjes te noemen.
Iemand als Bill Gates kan heel gemakkleijk een bloeiend bedrijf vernietigen. om een persoon te vernietigen is nog veel minder nodig. Desnoods laat men hem/haar opruimen.
De beurs is een loterij. Wie wint er nu bij een loterij?e

Geraden?

De inrichters natuurlijk.

Ik wacht trouwens nog altijd op iemand die mij verteld waar de grotere politieke partijen het verkiezingsgeld vandaan halen.

Ik denk dat u de kunde ondergeschikt maakt aan het geluk. Als een diamantmijn stijgende cijfers bekend maakt, dan denk ik dat het aangewezen is om een investering te doen in die mijn. Succes gegarandeerd. Met een beetje inzicht kun je een slag slaan. U hebt natuurlijk gelijk dat een belangrijke factor geluk is, maar de kunde is véél belangrijker.

U vernoemt daar Bill Gates. Hoeveel Bill Gates'en lopen er rond? Weinig, heel weinig. Hoeveel zullen er de bedoeling hebben om hun bedrijf falliet te laten gaan? Nog veel minder.

Waar halen de partijen hun steungelden? Leden, particuliere steungelden, uit de bedrijfswereld, subsidies, gelijkaardige stromingen in het buitenland, sympathisanten die giften overmaken, persoonlijke gelden van leden,...