Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus
Dat heeft gewoon te maken met de juridische kwalificatie in de strafvordering.
Je suggestie over de pers is overdreven. Ten eerste is DSK een veroordeelde verkrachter. Je ziet zelf wel het verschil met iemand die doorverwijzing kreeg naar de rechter.
En ten tweede heeft de pers geen enkel mededogen gehad met stevaert in die zaak met de marokkaanse prostituee. Ze hakten er gretig op los, tot bleek dat de rollen omgekeerd waren en dat hij de gechanteerde bleek te zijn.
Als er gat-affaires uitkomen met politici in de hoofdrol staan alle journalisten klaar met hun pen. Ongeacht de partij.
Trouwens, de pers nagelde pol vdd tegen de muur niet omwille van zijn sexuele gewoontes, (was publiek geheim) maar wel omdat hij ze in alle toonaarden ontkende en de betrokken vrouwen probeerde te intimideren en ongeloofwaardig te maken + de journalist openlijk aanviel. Had hij vanaf dag één met beteuterde blik een "sorry voor mijn vroegere ongepaste gedrag" voor de camera meegegeven was dit nooit tot de storm kunnen uitgroeien die het finaal wel geworden is.
|
DSK werd al afgemaakt voor hij veroordeeld werd, en niet alleen door de media.
Stevaert kreeg pas het deksel op de neus nadat zijn partij haar politieke macht én een aantal "kennissen" op de juiste plaats verloor.
Als de betrokken vrouwen die PVDD een kloot aftrokken geloofwaardig wilden zijn hadden ze j�*ren eerder hun bek moeten opendoen ipv van te wachten tot na zijn politieke overstap.
Het ontbreken van excuses voor "ongepast gedrag" is geen reden om een man die hetzelfde doet als het merendeel van de mannen via welbepaalde media aan de schandpaal te nagelen. Dat was de reden dus NIET. De reden dat het "publieke geheim" niet langer een publiek geheim bleef was zijn overstap naar de N-VA. Maar ik begrijp dat jij meer affectie voelt voor linkse en royale hoerenlopers die van iets meer dan "ongepast gedrag" verdacht én beschuldigd worden, maar die Belgique (en hun eigenbelang) beter dienen dan de republikeinse partij waar PVDD zijn hypocriete tsjevenpartij voor ruilde.
Wat die Marokkaanse hoer betreft die Stijve Stunt naar eigen zeggen chanteerde, die was een tijdlang zijn "vriendin". Zij werd niet vervolgd omdat het bewijs dat zij de Stijve chanteerde niet werd gevonden.
De Stijve had beter vanaf dag één zijn excuses aangeboden voor "ongepast gedrag" alsook voor beschuldigingen die hij niet hard kon maken.
Niemand maakt mij wijs dat Stevaert zich zonder grondige reden terugtrok als gouverneur én uit de officiele politiek.
Ik weet van een Hasseltse detective die samenwerkte met de vroegere rijkswacht dat de gerechtelijke politie en de sossen twee handen op één buik waren. Er werd zelfs gedreigd met het niet vernieuwen van de licentie van de privédetective indien hij een niet ophield met het schaduwen van een niet bij naam genoemde sos. Ik vermoed dat dit Bujok was. Dat was destijds, net als Stevaert, een poulain van de voor corruptie veroordeelde minister van staat, Willy Claes.