Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ibeke
Klein detail: Men was hier zo'n 40 �* 50 jaar terug wel redelijk hopeloos naar gastarbeiders om het vuile werk te doen.
|
"Men" waren een kleine kliek geldwolven en omgekochte politiekers, die nog sneller winst wilden maken.
Bovendien zou het me helemaal niet verbazen als ooit zou blijken dat de Saudi's en co die toen pas goed kennis maakten met grote hoeveelheden oliedollars die binnenrolden vanuit het westen, met diezelfde oliedollars de grote kans zagen om westerse geldwolven te verleiden en hen te overtuigen om van goedkope "krachten" uit de Arabische wereld gebruik te maken. En zo langs een achterpoortje de islam in Europa binnen te smokkelen.
De kreet "
We hebben ze naar hier gehaald omdat we ze nodig hadden" kan dan ook best een uitvinding van de moslimbroeders zelf geweest zijn.
Hoe langer ik overigens over deze gedachtenpiste nadenk, hoe aannemelijker ik ze begin te vinden. Het zou ook verklaren hoe de "zogenaamde progressieven" zoals De Morgen hen tegenwoordig aanduidt en de vakbonden zo gemakkelijk de kant kozen voor het binnenhalen van een cultuur die strijdig was met alles wat ze daarvoor net hadden bevochten. De moslimbroeders wisten maar al te goed hoe zwak de mens is en hoe gemakkelijk de mens voor het materiele zwicht. Die tactiek gebruikte Mohammed trouwens ook al toen hij de Arabieren oorlogsbuit en maagden beloofde bij de strijd voor de "goede zaak".