Los bericht bekijken
Oud 7 april 2015, 11:32   #63
SanderK
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Zelfs dan is het 100% doenbaar die boete te mijden. Of is er zo'n onweerstaanbare aandrang om sneller te rijden?

Ik heb ook wel eens zin in een paar cocktails wanneer ik nog moet rijden, maar doe het dan niet.
Het punt is dat ze reguleren en controleren, enkel en alleen omdat het geld opbrengt. Als er geen andere verkeersdeelnemers zijn, is 120 rijden ipv 100 niet gevaarlijk of crimineel of whatever.

Vanuit mijn standpunt (waarschijnlijk niet het uwe, maar probeer het zo te bekijken), is deze complete controle (dus niet de gerichte) totaal nutteloos en een aanslag op de autonomie van de mens.

Stel nu een drukke winkelstraat (dus geen auto's, fietsers, ... enkel voetgangers). Camera's met gezichtsherkenning aan het begin van de straat, camera's aan het einde van de straat, en een maximumsnelheid voor voetgangers van 3 kmh (slenteren). Stevig doorwandelen is niet toegestaan, want dat is gevaarlijk voor de moeders met buggy's, ouderen, mensen die voor een etalage staan te kijken .....
Ah ja, deze controle staat ook aan wanneer de winkels gesloten zijn, en het dus niet druk is.

Het is simpel om deze boete te vermijden, namelijk slenteren ipv wandelen. Toch ga je u hier niet bij neerleggen (ik toch niet) en blijf je zitten met een gevoel van onrechtvaardigheid.
SanderK is offline   Met citaat antwoorden