Discussie: VRT del
Los bericht bekijken
Oud 9 april 2015, 20:20   #133
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Dat zijn uw woorden. Scheiden is makkelijker gezegd dan gedaan en soms gaat er zelfs heel proces van "vuiligheden" aan vooraf (ruzies, seksweigeringen, geweld,...)

Mijn punt was gewoon dat verkrachting door uw man en een wildvreemde niet hetzelfde zijn i.t.t wat Trevor Philips beweert.
Een vrouw kan haar man daar nog voor vergeven en zo hoeft er niet te worden gescheiden. Enfin, niet meteen, op voorwaarde dat hij niet hervalt.
En zoals u zegt: een huwelijk is een heilige verbintenis voor God, van twee mensen die Hij bij elkaar heeft gebracht, en men moet daar niet zo licht mee omspringen, maw niet bij het minste gaan scheiden van elkaar.
Bij een échte verkrachting, door een wildvreemde, zal een vrouw de dader nooit kunnen vergeven.
Vergeven en vergeten en meneer mag verder zijn gang gaan ...
De vernedering bij seks door de partner is nog groter dan bij seks door een vreemde. In het tweede geval kan men zich voorhouden dat indien toevallig een andere vrouw op dat bepaalde moment op die bepaalde plaats was geweest, zij het slachtoffer zou geweest zijn, dus is het niet zo persoonlijk.
Seks door de eigen partner is heel persoonlijk, heel vernederend, niet goed te praten op geen enkele manier. Mijn God heeft medelijden met de slachtoffers en komt op voor de zwakken. Uw Allah heeft in uw redenering begrip voor degenen die zwakkeren nog meer uitbuiten en vernederen.
Als ik uw vreemde argumenten hoor, begin ik een beetje te begrijpen welke zieke argumenten IS-leden gebruiken om hun afgrijselijke wandaden goed te praten.