Los bericht bekijken
Oud 10 april 2015, 12:34   #23
Spitting Image
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Welke taal wordt in onze het meest gebruikt in onze media Frans of Engels? Hoeveel woorden Engels hoort ge van juryleden als ge naar programma's kijkt genre "the voice"? Er zijn daar mannen bij die met moeite een paar zinnen Frans kunnen uitspreken, en dat na jaren verplicht Franse taal op school, maar Engelse termen vliegen constant in het rond. Alhoewel dar perfect Nederlandstalige woorden voor bestaan.
Hoeveel wetenschappelijk werk in dit gewest wordt in Frans of Nederlands geschreven, en hoeveel in het Engels?

Territoriale aanspraak? Sorry maar dat kan ik niet volgen. Ge doet of de Franstaligen hier binnengevallen zijn. Wat is het verschil tussen de Franstalige naam van een frituur en de Engelstalige naam van evenementenhal?
Ik had van jou niets anders verwacht. Maar blijkbaar zijn de Franstalige eisen in de Rand en in de faciliteitengemeenten rond Brussel, de verfransing, gevolgd door de verarabisering Brussel, de nieuwe Brusselse Hoofdstedelijke Gemeenschap... Maar steek maar verder doelbewust je kop in het zand, hang gerust de taalcollaborateur uit en doe vooral denigrerend over mensen die hun taal en hun regio willen vrijwaren van een definitieve Franse invloed onder Belgische vlag. Btw, ik had het niet over de namen van die frituur of die evenementenhal, ik had het over het territoriaal taalimperialisme van het Frans en de francofonen en -fielen, iets waar Vlaanderen vanwege het Engels of de anglofielen geen last van heeft. Maar ik ben er zeker van dat jij dat niet kan/wil/mag begrijpen als gerenommeerd belgicist.
Spitting Image is offline   Met citaat antwoorden