Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve
Wel, ik heb de omgekeerde ervaring. De enige werkplek waar ik werkelijk tot aan het uiterste van mijn wiskundige kennis moest gaan, was toen ik bij HP werkte ! Vandaar dat die job mij zo geweldig aanstond, ook al werd ik miezerig betaald.
In publieke jobs ben ik altijd terecht gekomen in een "club van dik betaalde domoren" waar je inderdaad een belangrijke inbreng hebt: basiskennis, die die gasten die daar zitten blijkbaar niet hebben. Tegenwoordig gaat het wat beter, en doe ik meer gesofistikeerde dingen, maar ik ben nooit meer aan het niveau van intellectuele prestatie gekomen dat ik bij HP deed.
Wat ik trouwens bijklus met mijn bedrijfje, is nu net precies "basis ingenieurskennis" verkopen. Er zijn electronica bedrijfjes die zich geen dure ingenieurs kunnen veroorloven, en met technici werken, die over 't algemeen wel de ontwerpen kunnen doen die ze verkopen. Maar nu en dan zitten die gasten vast op een probleem niveau tweede kan of derde jaar ir of zo. Ik ga ze dan een namiddag helpen, en factureer dat. Het is win-win. Ik verdien gemakkelijk wat bij terwijl ik mij nog eens amuseer zoals toen ik bricoleur was in mijn studententijd. En zij moeten geen voltijdse ir. aannemen. Ik ben ook veel goeiekoper dan een echt ingenieursbureau.
Wel, dat was dus NIET mijn ervaring. Innovatieve wiskundige modelisering van niet-lineaire microwave componenten deed ik daar, gekoppeld aan de ontwikkeling van de instrumentatie die het ging automatiseren, en het is het meest gesofistikeerde dat ik ooit onder de kiezen kreeg.
|
Natlab toestanden. Helaas zijn die meer en meer aan het sluiten.
Stel je werd projectmanager en je deed niks anders dan projecten van bvb de productie te runnen ? Zou je dat intellectueel uitdagend genoeg vinden ?