Los bericht bekijken
Oud 13 april 2015, 09:47   #144
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
En dan? Als ik dat wil begrijpen, zal ik dat wel bekijken. Maar ik hoef geen thermodynamica te kennen om een licht aan te steken, hoor...
Bij het vervangen van een gloeilamp die stuk is gegaan, gebruik je anders wel thermodynamica om te vermijden dat je vingers verbranden.

Citaat:

Dat is inderdaad een goede vraag. Waarvan het antwoord waarschijnlijk heel persoonlijk is.
Die vraag is niet persoonlijk, ze is maatschappelijk zelfs heel belangrijk.
Citaat:

Nogmaals mee eens.
Kan niet anders
Citaat:

Komaan. De homo erectus kon al vuur maken en beheersen. En ik twijfel er sterk aan dat hij het begrip "wetenschap" zelfs zou begrijpen...
En toch gebruikte de homo erectus een pak exacte wetenschap om te kunnen overleven, dit terwijl het Latijn nog moest uitgevonden worden.
Om het je nog duidelijker te maken, zelfs dieren gebruiken wetenschap om te overleven, ook al gebruiken zij geen gesproken taal.
Zo leert een hinde aan haar jong dat het moet zigzaggen om te ontsnappen aan een roofdier, want dat die dan moeilijker zijn sprong kan inschatten.
Oeps, we zitten hier al met verschillende exacte wetenschappen bezig die gebuikt worden door dieren om te kunnen overleven. Ondanks het feit dat roofdieren geen wiskunde kennen, maken zij toch berekeningen om een prooi te kunnen doden.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden