Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Athelas
Hij kon het niet omzetten in formules. Tuurlijk niet, de wet bestond nog niet, wiskunde bestond nog niet. De theorie bestond nog niet. Er was niemand die wist dat het zwaartekracht was waardoor dat zaken naar beneden vielen.
Niemand wist iets over zwaartekracht, wat het is, hoe het werkt, maar ze leerden hun kinderen zwaartekracht.
Lees eens wat wetenschap is, hoe het werkt en hoe er aan wetenschap gedaan wordt. Wat jij beschrijft is het doorgeven van ervaring en kennis. Niet alle kennis is wetenschap en zeker niet exacte wetenschap.
|
Ik zou stoppen als ik van u was, want ge maakt uzelf belachelijk. De kern van de wetenschap is het noteren/bijhouden van observaties, of dat nu schriftelijk is of in uw geheugen en het evalueren (wat veroorzaakt x of y) van deze observaties. Of dat nu een steen is die valt, of een gloeilamp die heet is. Of de definitie nu heet is (ik verbrand mijn vinger) of x-graden Kelvin, maakt niet zoveel uit. Dat is de complexiteit van de wetenschap.
De techniek komt rond de hoek kijken als we die observaties en evaluaties gebruiken om door middel van werktuigen of gedragingen deze wetmatigheden te gebruiken om dingen te realiseren.