Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche
Een school is toch onderdeel van onze samenleving?
Het is net een belangrijk thema in een secularisme.
Waarom zou ik de scholen eruit houden? Zij zijn de toekomst. Ge duwt allerlei culturen op één in scholen en die moeten later samenleven he.
De school zou een neutrale omgeving moeten zijn waar het kind in alle vrijheid zijn/haar toekomst kan ontwikkelen.
Ik spring niet van het één op het ander. Het is overduidelijk wat een secularisme inhoudt. Maar jij bent met een persoonlijke kruistocht begonnen, en dat doet U dan maar. Maar beperk de discussie toch niet naar je eigen gelijk en bekijk het groter geheel.
|
Er bestaat niet zo iets als een neutrale school, of een neutrale omgeving. De keuze over wat gegeven wordt, hoeveel uur het gegeven wordt, op wat voor manier, enz.. daar is niks neutraal aan. De leraren hebben een invloed op de leerlingen en zijn niet 'neutraal'. Kinderen zijn altijd sterk onderhevig aan hun omgeving. Uw 'neutrale start', los van de zogenaamde 'religieuze verstikking', is een illusie.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche
Ik wil ouders en kinderen hun geloof/cultuur helemaal niet afnemen.
Wel wil ik dat geloof geen invloed meer mag hebben op de hele gemeenschap, en dat houdt ook scholen in.
|
En dat is dus dictatoriaal. Als ik vanuit een christelijke overtuiging aan politiek wil doen, zou dat verboden zijn omdat jij nu eenmaal niet wil dat 'geloof invloed heeft op de gemeenschap heeft'.