Los bericht bekijken
Oud 14 april 2015, 17:08   #1
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard roommate(s) gezocht in Brussel

salut les cocos

Het wordt mij hier allemaal teveel in kleinburgerlijk Merksem. Ik woon hier in een in een soort van volkse wijk waarvan ik niet versteld zou staan dat het merendeel voor de N-VA enzo stemt. Nu dat het zomer aan het worden is, zitten ze hier met jengelende kinderen buiten in hun kleine voortuintjes of gewoon op straat, om nog maar niet te spreken van de ijsco-kar die hier geregeld komt met dat luid en irritant deuntje. Verder hebben ze hier onlangs een veld bemest (doen ze hier geregeld deze tijd van het jaar) en de stank is bijna niet te harden. Overal ruik ik stront. Beurk!! En telkens ik naar de stad wil, moet ik eerst zo'n dik kwartier op de tram zitten, pfffffff!

Nu, ik heb niets tegen lawaai want ik ben een echt stadsmens. Maar er is lawaai en lawaai. Zo heb ik liever het geroezemoes van verkeer, nachtshops en andere drukte dan dat ik een of ander krijsend kind moet zitten aanhoren.

Voorts heb ik niet gekozen om hier vrijwillig te komen wonen. Het was in de tijd dat of op straat. Ook had ik toen een job gevonden in een supermarkt hier om de hoek. Vandaar dus. Want als ik echt zou mogen kiezen, dan zat ik ergens op de 12de verdieping in zo'n tour in Schaerbeek - die rond het station - waar ik 's avonds de lichtjes zou zien fonkelen en overdag de skyline en de inkomende en vertrekkende treinen. (En als ik echt echt zou kunnen, dan zat ik in Paris in de 20ème! <3!! mais bon, on peut toujours rêver.)

Nu ik zeg maar iets, het hoeft geen tour te zijn, iets anders is ook goed. Alles is beter dan in dit verstikkend gat te blijven, omringd door kleine mensjes die eigenlijk liever in een villa in bvb Brasschaat zouden willen wonen maar er de middelen niet voor hebben. Enfin ik hoop dat ik duidelijk maak dat ik hier totaal niet op m'n plaats zit. Mijn ambities liggen elders.

Verder heb ik de indruk dat ik m'n leven aan het vergooien ben door hier nog langer te blijven. Wanneer ik in mijn straat rondloop en er zijn buren aan het lameren in hun deurgat, merk ik dat ze me telkens weer gade slaan. Zo van: wat doet die gele hier. Nee, ik zou het liefst van alles hier ver weg zijn, in een grootstad als Brussel waar ik gewoon kan rondlopen zonder het gevoel te hebben de vreemde eend in de bijt te zijn. Daarbij komt dat ik tweetalig ben, en m'n Frans ben ik zo stilaan het verliezen, het mondelinge weliswaar, en meerbepaald m'n accent. En dat vind ik jammer. En gros, j'étouffe ici!

Heb ook besloten om me asap in te schrijven via de sociale verhuurkantoren daar. Maar en attendant zou ik iets met roommate(s) trachten te vinden.
Zo kunnen we de huur delen en niet al te duur wonen. ^^

Geef maar een seintje moest iemand het zien zitten.

ps. Dit is een serieus voorstel, ik ben niet op zoek naar iets anders.
bembem is offline   Met citaat antwoorden