Los bericht bekijken
Oud 14 april 2015, 19:35   #35
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Gemeenteraadsverkiezingen is binnen drie jaar, hé. Maar vooral: hij heeft niet de tijd om zolang te wachten om terug in de media te geraken. Hij wordt nu al volledig als has been gezien door de media die hem gemaakt hebben. Hij moet nu terugslaan, vooraleer BDW zijn laatste kiezers binnenhaalt. BDW heeft iets wat Sarkozy niet had: Walen. Zoals Haider in Kärnten bleef, blijft BDW in Antwerpen en alles wat er misgaat kan hij wijten aan Walen en coalitiepartners. Zelf blijft hij veilig uit de regering. Hij heeft geen enkele verantwoordelijkheid, maar kan zich omgekeerd wel overal mee moeien.
Ondanks het feit dat ik Dewinter wel degelijk niet te beroerd acht om eender wat uit zijn duim te zuigen om toch maar weer in de belangstelling te staan, zou ik er toch mee opletten om dit meteen als feit te poneren.

Er hebben zich helaas al veel te veel precedenten voorgedaan om daar zo lichtzinnig over te doen.
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline