Los bericht bekijken
Oud 16 april 2015, 18:07   #1
Drukazz
Europees Commissaris

Standaard Geldt de vrijheid van meningsuiting voor iedereen behalve Filip Dewinter?

Filip Dewinter krijgt klok rond bescherming van bodyguards

Vlaams Belang-kopstuk Filip Dewinter staat onder strenge politiebewaking nadat een gewapende man dinsdag was opgedoken aan zijn woning in Ekeren. Dat meldt Gazet van Antwerpen donderdag. 'Twee beveiligers volgen me overal waar ik ga. Als ik ergens naartoe wil, word ik vervoerd in een gepantserde wagen', zegt de Antwerpse politicus.

Het was antiterreurorgaan OCAD dat besliste om het dreigingsniveau tegen Dewinter op te trekken van niveau 2 naar niveau 3, dat een zeer ernstige dreiging inhoudt. Het is een rechtstreeks gevolg van het incident van dinsdagochtend, toen een gewapende en gemaskerde man was opgedoken aan de privéwoning van Filip Dewinter in Ekeren.

De vermoedelijke man zocht Dewinter, maar die bleek op dat moment met vakantie te zijn aan de Belgische kust. Nadat het de vermoedelijke terrorist duidelijk was geworden dat zijn target niet thuis was, vluchtte hij weg. De politie is nog steeds op zoek naar de dader, want een speractie leverde niets op.

Volgens Dewinter worden extra veiligheidsmaatregelen genomen zolang de verdachte nog op vrije voeten is. 'We hebben het advies gekregen om voorlopig niet terug te keren naar ons huis in Ekeren. De kans bestaat namelijk dat de verdachte, of het nu om een echte terrorist of om een psychopaat gaat, terugkeert om zijn klus af te maken.'

http://www.standaard.be/cnt/dmf20150...mpaign=seeding

Een volgend slachtoffer van onze verrijkingspolitiek. Het kleurt ons land en het geeft ons land karakter.
Drukazz is offline   Met citaat antwoorden