Los bericht bekijken
Oud 10 november 2004, 20:04   #83
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
Als overtuigd vrijzinnige, aanvaard ik geen druk van GEEN ENKELE religie, dus ook niet van de islam. Als de "hoofddoek" een vorm van onderdrukking is in veel gevallen, los je niet veel op door klakkeloos die hoofddoek totaal te verbieden daar de "onderdrukking" daarmee niet ophoudt. Ten tweede kan je niemand verbieden een hoofddeksel te dragen (wat het in de eerste plaats is), met uitzondering van scholen en werkvloeren waar de baas dat vereist (waar ik geen enkel prob mee heb). Mijn bomma heeft trouwens gans haar leven een hoofddoek gedragen en was uitermate katholiek. Hier in de buurt woont trouwens een alleenstaande Tunesische dame (dus wel serieus vooruitstrevend voor een moslima) ; wel soms draagt zij een hoofddoek, soms niet. Dus zij draagt het dus wel uit vrije wil.8)
Merkwaardig toch hoe de "vrijzinnigen" en andere linkse rakkers het steeds weer opnemen voor de moslims... Juist dat merkwaardige verschijnsel beschrijft Djavann ook in haar boek. In dat verband spreekt ze over een "sakristiesfeertje" onder bepaalde westerse intellectuelen die op geen enkele wijze doorgronden wat bepaalde islamitische symbolen nu echt betekenen. Juist dat verwijt ze het Westen.

Een nieuw soort monsterverbond: westerse vrijzinnigen die aanpappen met de meeste donkere islamitische stromingen... (ongewild, maar toch is het zo).

Lees voor de rest ook eens "De Maagdenkooi" van Ayaan Hirsi Ali. Eens kijken of u nog hetzelfde zult zeggen...
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden