Het concept gerecht is den Koen duidelijk vreemd. Niet verwonderlijk, 't is een advokaat....
Citaat:
|
Geens kent als gewezen advocaat de trucs van de gerechtelijke foor. Hij wil die kennis gebruiken bij de hervorming. "Ik heb ook een meer praktische visie op procedures, zoals het hoger beroep. Uit de praktijk weet ik dat heel wat advocaten na het verlies van de zaak op verzoek van hun cliënt in beroep gaan om de uitvoering uit te stellen, terwijl ze perfect weten dat ze in tweede orde wellicht nog eens zullen verliezen. Dat kost de justitie te veel tijd en moeite. Ik beschouw de tweede aanleg, zeker in burgerlijke zaken, niet als een heilig recht. Een beroep schorst vandaag de uitvoering van een vonnis. Ik wil dat veranderen en de uitvoering - meestal de betaling van een som geld - onmiddellijk laten plaatsvinden."
|
In plaats van democratischer te worden wordt dit land met de dag krankzinniger
Bron:
http://trends.knack.be/economie/bele...campaign=knack
|
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."