Los bericht bekijken
Oud 23 april 2015, 12:01   #3
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Was het maar enkel het ip adres. Google volgt iedereen al jaren en veranderende ip adressen, email adressen, thuisadressen, pc's, laptop's, gsm's en perioden zonder internet lijken geen zak uit te maken. Die hun algoritmes zijn zo sterk dat ze je blijven herkennen en taggen. Drie thuis -ip-emailadressen verder en je ziet nog reclame voor iets waar je ooit naar op zoek was. Van de moment dat je ergens in gelijk welk account ook (van een forum, email, ...) inlogt koppelen ze in hun data alle nieuwe aan de oude.
Stel: ik ga bij de buurvrouw om een pak bloem, blijf daar nog efkens hangen, giet er 2 St-Bernardus-Abten in mijne giele en ga dan naar huis om te ontbijten.

Ik zwijg over dat bezoek online in alle talen maar buurvrouw kon het niet laten om online te gaan liggen janken hoe hardverscheurend het is als je stiekem verliefd bent op de buurman. En je hem ervan verdenkt dat hij weet dat je zelf hoe langer hoe geiler wordt.
Weet Google mij dan te koppelen op basis van buurvrouws account en mij als "fysieke buurman" op basis van mij IP-adres en is het daardoor dat ik zovaak op drankensites, homepages van graanproducten en datingsites verzeild geraak?