Los bericht bekijken
Oud 24 april 2015, 08:42   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard Cantus in Antwerpen: 1500 stemmen extra, voor komende 50 jaar

Dat helfiet ook natuurlijk.

titel: Bart De Wever zingt op cantus met 2.000 studenten
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...tudenten.dhtml

Citaat:
22
Door: redactie
23/04/15 - 22u06 Bron: Eigen berichtgeving

Antwerpen Vijf studentenclubs, 2.000 studenten, 30 liedjes en 10.000 liter bier: dat waren de ingrediënten van de grootste Antwerpse openluchtcantus ooit, vanavond op de Groenplaats. Het geheel leidde tot enorm dronken taferelen. Zelfs Bart De Wever, nochtans vroeger zelfs een notoir drinkebroer in zijn studententijd, schrok er even van. "Op twintig jaar is er blijkbaar toch niet zoveel veranderd."

Organisatorisch zat de avond goed in elkaar, er was zelfs een live orkest en de liedjes werden ook ingezet door de beiaard van de kathedraal. Maar de studenten kwamen in de eerste plaats niet om te zingen, wél om 'het scheel' er nog een keer af te drinken voor ze moeten beginnen blokken voor hun eindexamens.

Zelfs Bart De Wever, die een blitzbezoek bracht aan de cantus, liet zich na het inzetten van Io Vivat verleiden tot een ad fundum. "Ja, ik wil de traditie natuurlijk hoog houden. Mijn laatste ad fundum dateert van twintig jaar geleden, maar dat is zoals fietsen... je verleert het niet", aldus de burgemeester. Wanneer hij samen met de studenten ook nog 'Drunken sailor' en 'Trink trink, brüderlein trink' (Drink broeder, drink) inzette, ging het dak er helemaal af.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden