Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten
En daarom kreeg het nieuwe België in 1830 ook één van meest liberale grondwetten uit die tijd. Een grondwet die als model diende voor meer dan één opkomende nieuwe staat in die periode en die later trouwens in 1848 bij de Nederlandse grondwetsherziening voor een deel werden overgenomen door de Nederlandse staatscommissie onder leiding van de liberaal Thorbecke.
|
Dan hoop ik dat die opkomende staten die principes ook in de praktijk toepasten. In België bleven die grondwettelijke bepalingen echter steken in mooie voornemens die in de praktijk helaas op meerdere vlakken een vodje papier bleken.
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=669
Citaat:
Een nieuw soort VKN (hetgeen u eigenlijk nastreeft) is onrealistisch. Niemand zit hier eigenlijk op te wachten. Behalve een paar dromers. Nu, let wel, het is nooit verboden te dromen.
|
Of noem het goed geïnformeerden die zelfs vanuit een minimale historische kennis inzien dat de twee scheidingen rampzalig waren en konsekwent daarmee een weerwraak van de geschiedenis voorstaan. 
Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 25 april 2015 om 12:24.
|