Los bericht bekijken
Oud 11 november 2004, 10:41   #11
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gertj3
ik vind dat je niet alleen Arafat kan verwijden wat er zich allemaal heeft afgespeeld in jeruzalem en israel de israelische Regering is ook voor een groot deel in de fout gegaan vooral Generaal sharon die toch ook verantwoordelijk is voor de vele doden in ramalah hij viel zelf kampen aan met onschuldige burgers!
Tuurlijk is Arafat ook niet 100% zuiver maar Alleen Arafat verwijten vind ik niet eerlijk! Voor de toekomst vrees ik een beetje wat de radicale bewegingen in Palistina hebben gezegd dat de Jihad tegen Isreal overminderd doorgaat het gaat zelf nog harder worden !===> bron: www.vrtnieuws.net

Dat vind ik dus nu ook geen oplossing!
Dat in dit conflict beide partijen fouten maken.gemaakt hebben, dat zal wel iedereen duidelijk zijn.
Maar ik geloof niet dat er ooit een leider geweest is die zo weinig doelstellingen verwezenlijkt heeft als Arafat, vooral omdat hij de Palestijnse terroristen niet heeft kunnen uitschakelen (ja, erger zelfs... volgens velen heeft hij die nog heeft aangemoedigd)... Toelaten dat men kinderen met bommen omgordt en die, samen met andere onschuldigen, in duizenden vleesbrokjes laat ontploffen... Tja...).

En Hamas heeft al aangekondigd de aanslagen op Israël nog te laten toenemen... Zegt me nou eens... Wie gaat dat probleem opgelost krijgen?
Of er moest bvb in Israël een twee Verhofstadt opstaan... Een voluntarist... iemand die het terrorisme (of de dreiging van) niet ziet of wil zien... Ja, dan misschien wel.

De Palestijnen hebben, indien ze beslag kunnen leggen op het spaarboekje van Mevrouw, toch nog het geluk dat zijn dood iets positiefs kan betekenen.

Hopelijk stelt de EU een grondig onderzoek in hoe het kwam dat het Palestijnse volk steeds armer werd en Mevrouw steeds rijker, ondanks de grote financiële steun van de EU...

Ik hoop dat het ginder allemaal eens in orde komt, maar veel hoop heb ik niet... Het gemakkelijkste zou natuurlijk zijn, dat wij, Europa,
  • de financiële steun verder zetten, zonder te weten wat daarmee gebeurt
  • het terrorisme onvoldoende krachtig afkeuren
  • de schuld op de Amerikanen (blijven) steken
Chipie is offline   Met citaat antwoorden