Los bericht bekijken
Oud 30 april 2015, 18:19   #7
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
75 jaar geleden werd door de Belgische staat een aantal Belgen en buitenlanders op transport gezet naar het Franse vernietigingskamp van Abbeville.
Ah, ik wist niet dat de kelder van een musiekkiosk een vernietigingskamp was... Hoeveel gevangenen liepen er daar in dat kamp rond op 19 mei 1940?

Citaat:
Velen onder hen werden daar op beestachtige wijze afgeslacht door Franse soldaten, die later als helden begraven werden door de Franse staat.
Ik dacht niet dat de hoofdverantwoordelijke als een held werd begraven, hoor...

Citaat:
Tot op heden hebben noch de Belgische, noch de Franse staat zich geëxcuseerd voor deze gruweldaden, in tegendeel,
Dat de Franse staat zich verontschuldigt voor een moordpartij georganiseerd door Franse soldaten, daar kan ik mee inkomen, al is het ook een Franse soldaat die het stopgezet heeft.
Maar wat heeft België hier mee te maken? Of misschien is het tijd te onthullen dat een van de slachtoffers Joris Van Severen was, en dat België hier dus per definitie schuldig is.

Citaat:
er is in Abbeville nog steeds een straat genaamd naar een van de slachters van Abbeville, de "Rue du Lieutenant Caron".
En waarom dat is, weet ik ook niet. Maar dat is een verantwoordelijkheid van Frankrijk, niet van België.