Ik sta open voor alle standpunten, maar dit vind ik te grof voor woorden :
http://www.vbj.be/index_actualiteit....edelingen&id=7
De Vlaams Blok Jongeren gaan "actie" ondernemen om "tegengewicht te geven aan de schuldcomplex-strategie van 11.11.11". Wat gaan ze doen? Affiches hangen waarop staat "Armoede bestaat ook bij ons!". Nu ben ik voorstander van eenieder die hulp wil bieden, maar die verdomde zelfgenoegzaamheid en belachelijke hypocrisie van de VBJ gaat mij meer dan één brug te ver :
- ze klagen de "schuldcomplex-strategie" van 11.11.11 aan, en op slag gaan ze een zélf een beetje op het schuldcomplex van de Vlamingen werken. Hoe belachelijk is dat niet?
- ze hangen wel affiches op, waar ze véél geld aan uitgeven, maar een organisatie die ook daadwerkelijk iets
doet gaan steunen, neen, dat is er dan weer teveel aan.
ALLE organisaties die zich bezighouden met armen in het algemeen en daklozen in het bijzonder, zijn gevuld met "linksie-winkies", watjes, nerds die denken dat ze de wereld kunnen verbeteren, losers op geitewollen sokken. Maar die mensen
doen tenminste iets in plaats van 11.11.11 onderuit te halen, wat te liggen kakken op links en dan rustig naar hun warme huis terug gaan om daar de volgende plannen te smeden om links een hak te zetten.
Als je écht interesse hebt in wat er zoal gedaan kan worden, kan je altijd mee maaltijden gaan uitdelen of andere dingen doen bij organisaties zoals :
www.poverello.be
www.daklozen.be
www.santegidio.be/kamiano
Daar ben ik echter nog nooit een Vlaams Blok Jongere tegen het lijf gelopen. Tenzij als klant...