Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche
Doe niet zo spastisch, gast. Wat is er in godsnaam mis mee om een Hello Kitty pyjama te dragen?
Jij haat gewoon op bembem omdat zij sowieso niet een prachtige verschijning is. Alleen als ze kapot lekker was geweest, dan had je niet huilie huilie gedaan om haar Hello Kitty sokken, t shirt .
|
Iemand die zichzelf respecteert, geeft z'n schamele werklozensteun toch niet uit aan prepuberale prularia? Je kunt natuurlijk 1 pyjamaatje of een badjas of iets dergelijks hebben voor de gein, maar die rommel gaan verzamelen, vind ik er los over. Het getuigt van een kinderlijk dwaze mentaliteit en geeft aan dat ze een marketingslachtoffer van de eerste orde is.
Bovendien is het gewoon smakeloos. Er is een tijdje ook bakken merchandising verkocht van Jip en Janneke en Nijntje. Daarvoor was het wel weer wat anders ... de Spice Girls weet ik veel ... Dat HK-gedoe zit er met z'n roze plastieken imago nog ver onder als je het mij vraagt.
Er gaat ook iets verschrikkelijk oppressief van uit, want het herleidt kennelijk kwetsbare volwassenen in 1 klap tot een makkelijk-te-overhalen-tot-betalen-randdebiel met een verzamelwoede voor producten waarvan men zich kan afvragen of ze nu op jongeren dan wel op volwassen trutten met issues gericht zijn.
Dat gebeurt dan op basis van een vals nostalgisch gevoel dat eerder schadelijk dan troostend is. Het lijkt wel alsof men er z'n kinderlijke onschuld of maagdelijkheid opnieuw mee wil afkopen. Dat is geraffineerde rommel waar neuromarketeers aan gewerkt hebben m.a.w.