http://www.iflscience.com/environmen...ze-perspective
Ik vroeg me al een hele tijd af waarom ze die boten gebruiken om de zee over te steken tot in Italië ?
Ik ga even mijn geografische wereldkaart mogen opfrissen..er zijn namelijk nog twee snellere gemakkelijker routes te nemen om europa binnen te komen...
Enerzijds via Marokko naar Spanje en aan de andere kant via Egypte over Palestina/Israël en Turkije, in het midden is een boot overtocht via Tunesië naar Italië te ondernemen.
Op die drie fronten zou je een versterkte controle moeten uitvoeren, als je dan toch de poging onderneemt de boten te vernietigen voordat ze gebruikt worden voor de overtocht worden ze gedwongen in Marokko, Tunesië of Egypte te blijven, maar dat zal de meeste smokkelaars worst wezen en ga je sowieso werk moeten maken van veel speurwerk om de boten te vinden langs de kusten tussen de twee uiterste ingangen (Marokko en Egypte).
Ofwel vangt europa de vluchtelingen op ofwel zegt europa van we gaan iets anders moeten doen om afrika te helpen uit hun lijden...de angel van de oorlog er uit te trekken maar de lokale bevolking zelf heeft geen idee hoe ze er van af kunnen komen dus is hun enigste optie vluchten een noodgedwongen manier van de problematieken te ontvluchten !