Los bericht bekijken
Oud 6 mei 2015, 09:54   #16
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vuggie Bekijk bericht
Zowel u als ik weten dat er teveel controverse op dit punt is om uw humor puur en alleen als humor te zien i.p.v. zoals uw onderschrift aantoont dat humor door lobbyisten gebruikt wordt om de feiten te marginaliseren.
Als Chernobyl 1 ding aangetoond heeft, dan is dat dat het allerergste horrorscenario dat met kernenergie kan voorvallen, uiteindelijk best meevalt, en zeker niet die verschrikkelijke proporties aanneemt die verteld werden - waarvan mijn humoristische beschrijving niet veel meer dan een parafraseren is.

We zijn nu 30 jaar na Chernobyl, en we stellen vast dat er eigenlijk niks echt dramatisch is gebeurd, dat is wat ik wilde illustreren. De halve wereld is geen woestijn geworden, de helft van de wereldbevolking is niet doodgevallen. Dat was het soort van scenario's die wel degelijk verteld werden. Globaal gezien is Chernobyl niet merkbaar. Bevolkingen zijn niet uitgedund, werelddelen zijn niet in een woestijn veranderd. Dus zo erg was het nu ook weer niet.

Als iets geen werelddelen in woestijnen verandert, en geen grote bevolkingen decimeert, dan is het niet apocalyptisch, niewaar.

Laatst gewijzigd door patrickve : 6 mei 2015 om 09:56.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden